ros merah

Assalamualaikum..
Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

saya suka ros (haha poyo)
tapi betul dalam banyak-banyak bunga saya suka ros dulu.


this is rupa ros merah pada hari saya beli.
saya suka rose merah sebab banya harum


seminggu kemudian ini adalah rupa bunga ros merah.
tapi saya masih simpan sebab baunya masih wangi dan bentuknya masih cantik

#moralnya hidup kita macam bunga juga.
 muda kemudian tua.
 masa kita muda ramai orang suka sebab baunya harum, warnanya cantik, bentuknya memikat.
tetapi apabila kita sudah tua, warnanya makin pudar, baunya sudah hilang, bentuknya sudah tidak lagi menarik perhatian.
manusia kamu jangan bangga dengan diri kamu kerana sampai saatnya kamu perlu menghadapi kitaran hidup ini.

jom buat baik :)

Comments

Popular posts from this blog

1 ramadhan 1436H

saranghamnida my family

sesi berkurung di rumah