time cp 8

Assalamualaikum..
Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

ermm lama betul nak menulis cerita pendek ni.
rupany susah gak nak cari idea.
harap pengakhiran cerita ini membawa kepada permulaan cerita baru..
hahaha ini semua merapu
sekian

.......................................................................................

FOODCOURT PRECINCT 9

"Sufi dapat offer kerja kat terengganu, boleh balik kampung"
muka ceria dan senyuman gembira Sufi jelas terukir

"you accept the offer?"
Aakif hanya merenung teh tariknya tanpa ada rasa ingin meminumnya

"yup because the salary is more then here and i think it better for me and my family"
"Sufi you have once think about me?"

"Always.. hey why this mood?
"naa.. i mean more than a friend?

"Aakif you know me. Sufi tak pandai jiwang-jiwang ni. my action show my feeling. I think you know it."
"but you never say it."

"Aakif sorry buat you terasa about it. like Sufi told you before Sufi tak pandai madah perasaan ni. Sufi tak reti nak lafazkan sayang tapi Sufi tengah belajar nak melafazkannya. dan Sufi harap Aakif faham dengan tindak tanduk dan layanan Sufi terhadap Aakif"

"so don't accept the offer. stay here and we can still together"

"Aakif don't be ridiculous, you know we here just praktikal and you also know we have no future here. jika company yang kita praktikal nak serap kerja tetap syukur alhamdulillah but once we finish and they don't offer me to stay it's so waste because Sufi reject offer at kT."

"kalau Sufi stay Aakif tolong carikan kerja lain. kita boleh mintak tolong kawan-kawan lain"

"Aakif look here peluang hanya datang sekali, sekiranya kita sia-siakan tak mungkin kita boleh undur masa kembali. jika Sufi balik kerja kT tak bermaksud Sufi akan lupakan Aakif. macam yang pernah Sufi katakan dulu jarak bukan alasan untuk kita putus hubungan. jika kita berusaha untuk kekal bersama kita akan terus bersama dan insyaalah ALLAH akan bantu hambanya yang berusaha."

"tapi Sufi dah tak boleh lepak dengan Aakif every everning and weekend"
"lalala that only reason, yup Sufi admit it tapi sekarang kita kat sini pun masing-masing sibuk dengan kerja. bukan selalu jumpa"

"you will miss roti john here"
"yup"
"nasi kukus ayam rempah"
"yup"
"lempeng pisang"
"yup"
"you will miss me"
"always and forever because you so kind to me"



----------------------------------------------

KUALA TERENGGANU vs PUTRAJAYA

3bulan sekembalinya Sufi ke Kuala Terengganu Aakif mula menunjukkan perubahan. sms dan telefon sudah menjadi benda asing bagi mereka. Sufi masih berusaha untuk menunaikan janji tetapi sepertinya Aakif yang semakin melupakan janji.

Aakif sibuk dengan urusan sendiri. waktu berlalu seperti aturannya, pantas meninggalkan mereka yang terleka. Sufi masih berharap dan terus berharap agar hubungan dia dan Aakif berakhir ke arah bahagia. 

"hello.. Assalamualaikum"
"waalaikumussalam"

"Aakif are you busy?"
"not really, why?"

"can Sufi take your time"
"why"

"Sufi dah fikir masak-masak dan Sufi nak tanya juga soalan ini kat Aakif. Aakif dah ada pengganti?"
"why ask?"

"sebab Sufi jauh dan Sufi dah jarang tahu pasal perkembangan Aakif"
"I like to friends"

"look here, sorry Sufi bukan nak busybody. Sufi cuma nak kepastian. kalau betul Aakif dah jumpa pengganti yang sesuai dan boleh teman Aakif sepanjang masa Sufi fine. Sufi syukur sangat sebab Aakif ada teman"

"she just friends like you"
"owh oke then.. but Sufi sure she can take care of you more than me"

"look here Sufi, i just can't stand long distance relationship, I need a friend always with me, sharing stories with me, hang out with me dan do lot activites with me. but you at terengganu now and it take 7hours to come here and we can't meet each day. i feel misrable"

"Aakif lisen here, Sufi oke kalau kawan Aakif boleh buat Aakif bahagia dan selesa. lagipun Sufi faham Aakif perlukan kawan yang sentiasa ada dengan Aakif. Sufi harap Aakif bahagia sentiasa. cuma satu hal sahaja Sufi nak dengar dari Aakif"
Sufi diam menghela nafas mencari kekuatan yang semakin berkurangan.

"what"
Aakif seperti bosan dengan pesanan penaja Sufi

"first Sufi minta Aakif halalkan makan minum, duit tambang, duit top4, duit belanja tengok wayang dan segala yang berkaitan dengan duit la yang Aakif dah keluarkan untuk Sufi. Sufi ucapkan terima kasih banyak-banyak sebab susah senang Sufi Aakif sentiasa ada"
Sufi melepaskan nafas yang lelah.

"it's oke Aakif tak pernah berkira"
"ya Sufi tahu sebab tu Sufi minta Aakif halalkan semuanya. sekiranya Aakif nak memutuskan hubungan istimewa kita yang bina selama beberapa bulan ini Sufi harap Aakif berterus terang dengan Sufi kerana Sufi tak mahu kerana Sufi hubungan baru Aakif dengan teman baru tergendala"
sayu sahaja suara Sufi di hujung talian, walau tak rela terpaksa di luahkan kerana Sufi dah tak sanggup menjadi penunggu yang tiada tanda. 

"oke kalau macam tu Aakif berterus terang dengan Sufi bahawa aakif sedang membina hubungan baru yang sangat serius dengan teman yang baru ini. kerana Aakif rasa selesa dengan teman ini dan Aakif berharap hubungan ini akan berakhir dengan bahagia milik kami."
tanpa rasa bersalah Aakif menuturkan kata-kata tersebut tanpa memikirkan hati Sufi yang sudah pecah berderai.

"terima kasih Aakif, itu yang Sufi nak dengar, terima kasih atas segalanya dan Sufi doakan kalian bahagia hingga syurga."
talian di putuskan tanpa sempat orang di sebelah sana membalasnya. Hati Sufi remuk dan berkecai, sudah tidak boleh di cantumkan balik kerana sudah menjadi debu di terbangkan angin. Waktu bawakan derita ini pergi bersama peredaran masamu. waktu ubatilah luka ini seperti bergantinya hari baru. waktu pulihkan hati ini seperti kamu cambahkan bunga di musim bunga yang tiba. semoga hati ini pulih seiring dengan waktu yang berjalan. kerana yang pasti hati ini milik pencipta yang satu.


taMat suDah.....
ini adalah kisah dongeng semata-mata
maaf kalau terguna nama sebab rendom suka nama tersebut







Comments

Popular posts from this blog

1 ramadhan 1436H

saranghamnida my family

sesi berkurung di rumah